Project Description
Målgruppe
Kursus henvender sig primært til pædagogisk personale, forældre og sagsbehandlere, der ønsker en grundlæggende viden om ADHD, og som søger inspiration til konkrete specialpædagogiske værktøjer/ideer til at håndtere ADHD kernesymptomerne.
Kursusbeskrivelse
Kurset vil give deltagerne en grundlæggende viden om og forståelse af den adfærd, der opstår som følge af ADHD.
Ofte kan der også opstå konflikter og grænseoverskridende adfærd i relationen til et menneske med ADHD.
Der kan ses skolevægring, tilbagetrækningsadfærd såsom isolation og selvskadende/udadrettet adfærd som følge af stressbelastninger hos barnet/den voksne med ADHD. Ofte sker det fordi omverdenens krav er for høje.
Med kurset sætter vi samtidig fokus på at forstå og bryde uhensigtsmæssig adfærd og samværsmønstre, så mistrivsel kan vendes til trivsel, udvikling og selvstændighed.
Kurset vil tage afsæt i såvel praksiserfaringer i arbejde med mennesker med ADHD samt evidensbaseret viden om ADHD.
Program
Deltagerne vil på kursusdagen modtage program for selve dagen.
Underviser
Sofie Lodahl Bai
Pædagog, neuropædagog, supervisor og VISO-specialist indenfor autisme samt konsulent og underviser ved Lærings Center Brejning.
Deltager forudsætninger
Pædagogisk personale, forældre og sagsbehandlere, der ønsker en grundlæggende viden om ADHD og som søger inspiration til konkrete specialpædagogiske værktøjer/ideer til at håndtere ADHD kernesymptomerne.
Forplejning
Kurset er inkl. forplejning.