fbpx
/Social og følelsesmæssig læring
Indlæser Begivenheder

Tilmeldingsfrist 28. april 2020. Det er muligt at tilmelde sig efter fristen, hvis der er plads.

 

Social og følelsesmæssig læring

 

Målgruppe

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med børn og unge som har udviklingsforstyrrelser som fx ADHD, Autismespektrum forstyrrelser, funktionsnedsættelser eller lign.

 

Kursusbeskrivelse

Lær hvordan du kan skabe udviklingsrum som understøtter børns emotionelle kompetencer på mange forskellige niveauer.

På kurset vil du få viden om hjernens opbygning, udvalgte hjernestrukturer og funktioner i relation til tilknytningsteori, mentalisering og børns sociale og følelsesmæssig læring. Du får viden om legens betydning for udvikling af følelsesmæssige, sociale og personlige kompetencer og konkrete redskaber/materialer/øvelser som du med det samme kan inddrage i din praksis. Den professionelles/omsorgsgivers rolle har stor betydning for et udviklende samspil, og du bliver derfor introduceret til, hvordan du kan understøtte dette i din tilgang.

 

Udbytte

  • Forståelse for den tredelte hjerne
  • Viden om tilknytningsteori og opbygning af mentalisering
  • Indsigt i børns følelsesmæssige, sociale og personlige udvikling
  • Forståelse for legens betydning
  • Konkrete redskaber, materialer og inspiration i forhold til udvikling af praksis
  • Indsigt i betydningen af udviklende samspil og kontakt

Program

Kurset er opbygget som en vekselvirkning mellem oplæg, videoklip, refleksioner og øvelser. Nærmere program fremlægges på kursusdagen.

 

Undervisere

Laila Lyse, neuropædagogisk konsulent og Pia Holm, neuropædagogisk konsulent fra Specialskolen Bramsnæsvig.

 

Deltagerforudsætninger

Interesse for udviklingspsykologi, neuropsykologi og emotionel læring.

 

Forplejning

Kurset er inklusiv frokost, kaffe, te, vand, frugt og kage.

 

Yderligere oplysninger

Der er indkørsel til PS Videnscenters gratis P-plads via Ydervang 11.

Billetter

24 ledige
Social og følelsesmæssig læring1.125,00 DKK inkl. momsSocial og følelsesmæssig læring