september, 2021

16sep8:3015:30Arrangementet er slutMedicinhåndteringKursus8:30 - 15:30 Højvang 5, 4300 Holbæk

Info

Formålet med kurset er, at medarbejdere på sociale tilbud opnår en grundlæggende viden om lægemiddelhåndtering og klarhed om egen rolle og ansvar.

Der vil på kurset være opmærksomhed på vigtige lægemiddelrelaterede problemstillinger med det formål at øge borgerens sikkerhed. Undervisningen vil derfor være bygget op om krav og målepunkter fra Styrelsen for Patientsikkerhed.

Kurset fokuserer på lægemiddelhåndteringsprocessen og krav til den sundhedsfaglige dokumentation herunder samtykke.

Undervisningens indhold

Lægemiddelhåndteringsprocessen med fokus på opgavens 8 delprocesser:

  • Når en lægemiddelordination modtages herunder FMK
  • Bestilling af medicin
  • Modtagelse af medicin
  • Opbevaring af medicin
  • Dispensering af medicin
  • Administration af medicin
  • Virkning og bivirkning af ordineret behandling / Journalføring i de 12 sygeplejefaglige problemområder + målrettede sundhedsindsatser
  • Destruktion af medicin

Compliance/medicinpædagogik

Hvad skal jeg som medarbejder være særlig opmærksom på, når borgeren er i medicinsk behandling?

Mulighed for refleksion ind i egen praksis. Der vil være øvelser undervejs.

Målgruppe

Kurset henvender sig til medicinansvarlige medarbejdere og andre, som hjælper borgeren med lægemiddelhåndteringen.

Underviser

Mette Havnhøj Sørensen, som har mere end 20 års erfaring indenfor både regionalt og kommunalt regi.

Uddannelse:

  • Sygeplejerske
  • Cand. scient. soc. – kandidat i socialt arbejde
  • Auditor fra Akkreditering Danmark

Tilmeldingsfrist

26. august 2021

Yderligere information

Kursusdagen er inklusiv fuld forplejning med let morgenmad fra kl 8.15

Der er plads til 24 deltagere.

Der vil blive udstedt kursusbevis ved fuld deltagelse.

Der er indkørsel til parkering via Ydervang 11.

Tid

(Torsdag) 8:30 - 15:30

Sted

PS Videnscenter

Højvang 5, 4300 Holbæk

Billet

Det er ikke mere muligt at købe billetter til dette arrangement!

Go to Top